Merken, meisjes en jurken

jupe marcom pindakaasIk heb twee dochters die letterlijk gezien meer Jupe zijn dan ik. Ze zijn namelijk meer dan dol op jurken en rokken. Wat is het toch dat meisjes vaak automatisch neigen naar roze, naar barbies, soms naar meisjesachtig stoer maar vooral niet te hard en te wild. Ik heb het met gezond verstand nog niet kunnen doorgronden. Ik moet denk ik toch eens op zoek naar een studie want het boeit me wel.

En zo boeit de menselijke psyche in combinatie met hun gedrag me ook als het gaat om commercie. Waarom zweert de een bij Blue Band boter en kiest de ander Bona of Linera (ze komen toch echt allemaal uit de fabriek van Unilever). En waarom vind ik (het is erg, ik weet het) terwijl ik die van Euroshopper ook lekker is (en die gebruik ik dan weer wel voor de satésaus). Of waarom wel een Diesel en geen Levi’s jeans. Het verhaal dat deze merken vertellen is volgens mij een belangrijke of misschien wel de belangrijkste factor. Je voelt je er bij thuis of het roept juist aversie op.

Dat is het mooie van mijn vak: ik lever graag een bijdrage in het verder brengen van een verhaal. En er met het juiste verhaal een commercieel succes van te maken. Ik heb al een aantal mooie verhalen een stap verder mogen brengen in hun succes. Op dit moment doe ik dat bij DELA. Een bedrijf waar je misschien niet direct de associatie vooruitstrevend of warm bij hebt. Ik loop er nu al een tijdje rond en ik ben DELA fan. Het hele verhaal is echt en het klopt. En ik lever vol overtuiging mijn bijdrage aan het verspreiden van het DELA geloof. Wordt vervolgd.

Geschreven door

Nog geen reacties.

Geef een reactie

Bericht